Chrbtica a jej problémy

0
49

Takmer každý to pozná, bolesť chrbta je už problém väčšiny ľudí. Či už bolesť spôsobná prácou, športom alebo zapríčinená chorobou je vždy veľmi nepríjemná a obmedzuje nás v bežnom živote.

Najčastejšie sú to bolesti v spodnej časti chrbtice alebo v krčnej chrbtici. Bolesti sa môžu prejavovať, v ktoromkoľvek veku počas života. Radi by sme Vám ukázali ako tieto bolesti zmierniť a najlepšie aj odstrániť. Veľká časť príčin bolesti chrbtice vzniká v dôsledku slabého svalstva okolo stavcov, zlého držania tela, obezite.

Pomôcky pre zmiernenie bolesti.

To, ktoré veci v živote využívame denno denne nás veľmi ovplyvňujú. Je už otázne či v dobrom alebo v zlom. Chrbtica ako hlavná časť tela je vystavená denným vplyvom najviac. Chceli by sme ukázať, ktoré produkty Vám môžu zmierniť bolesti v oblasti chrbtice.

Veľmi dôležitý je matrac. Ten by mal byť tvrdý a určite nie preležaný.

V posteli trávime veľkú časť nášho života, tak by sme si mali dopriať zdravý spánok. Určite sa Vám chrbtica poďakujem. Tak isto je s matracom spojený kvalitný vankúš, ktorý by určite nemal byť vysoký ale hlavne pohodlný a dobre tvarovaný.

Ďalšia dôležitá pomôcka je obuv. Tá by mala byť dostatočne pevná aby v nej noha nemala veľkú voľnosť a bola pevná. Zároveň by mala byť pohodlná aby Vás netlačila, čo zabezpečí kvalitná podrážka. Obuv nosíme na sebe značnú časť dňa, z toho dôvodu je to veľmi základná vec pre pomoc chrbtici. Samozrejme obuv by mala byť vybavená ortopedickými vložkami, ktoré zabránia spadnutej klenbe. Tie sa dajú zakúpiť jednoducho v lekárni a nahradíme ich vložkami v našej topánke.

Ku správnemu držaniu tela nám nepomáha nosenie ťažkých vecí. Ak sa nedá vyhnúť ich prenosu osobne, tak sa ich snažme preniesť spôsobom, ktorý nezaťaží priveľmi chrbticu. Nosenie ťažkých nákupov alebo potrebných vecí do práce či z práce poprípade zo školy zvykneme nosiť v jednej ruke a ohnutou chrbticou. Pokiaľ bolesti necítite, určite táto činnosť nemá dobrý vplyv na chrbát. Najlepšia možnosť ako nosiť veci je v tokom prípade, keď máte chrbticu zaťaženú rovnomerne. Využívanie ruksakov je vhodným riešením rozloženia váhy. Ten zabezpečí aby chrbtica bola rovná a stabilizovaná. Zároveň si nákup uľahčíte, keďže využijete celé telo na jej váhu.

Tak isto si vieme pomôcť aj v práci, hlavne pri dlhej sedavej polohe. Nemali by sme v sede ostať dlhšie ako 45 minút. V jej priebehu alebo po tejto dobe sa skúste postaviť a trochu sa prejsť, aby sa telo lepšie prekrvilo a chrbtica sa vystrela.

ZDIEĽAŤ

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here